Як завдяки впровадженню ПРРО зменшити витрати на фіскалізацію на 60%: досвід мережі магазинів «Антошка»
Сфера діяльності: Роздрібна торгівля |
Посада спікера: Директор з операцій і розвитку |
Розмір компанії: 1000+ співробітників |
«Антошка» — це мережа роздрібних магазинів родинної компанії RedHead Family Corporation, яка складається з 40 магазинів у 17 містах України. Компанія активно займається дистрибуцією та займає 70% ринку імпортного дитячого харчування в Україні.
Про те, з чого почалося впровадження ПРРО «Вчасно.Каса» і як відмова від паперових чеків не лише спростила процес фіскалізації, але й дозволила скоротити витрати на 60%, розповів Іван Чивкін, директор з операцій і розвитку мережі «Антошка».
Результати впровадження ПРРО «Вчасно.Каса»
З чого почалося впровадження «Вчасно.Каса»?
На ринку з’явилася можливість замінити залізні каси на програмні РРО, і всі заговорили про електронні чеки. Згодом партнери почали розсилати пропозиції про впровадження такого сервісу, і ми з командою цим зацікавилися.
Почали вивчати цей інноваційний підхід з аналізу доступних рішень і їх порівняння. У фінальному протистоянні зійшлися двоє лідерів ринку, але, враховуючи можливості та надійність пропонованих інструментів, до тестування потрапило лише одне — «Вчасно.Каса».
Далі почалося найцікавіше. Протягом року ми обговорювали користь впровадження такої системи. Залучили всі департаменти центрального офісу: юристів, бухгалтерію, HR-відділ, відділ маркетингу тощо. Звісно, якщо ви плануєте щось настільки масштабне, то маєте розуміти, що вся команда має брати в цьому участь. Коли прийняли остаточне рішення, попередньо підготували команду та процеси, а тоді розпочали співпрацю з «Вчасно».
Колеги з ІТ-відділу разом із партнерами «Вчасно» налаштували все за місяць. Після цього ми навчали наших співробітників — навчальних матеріалів було вдосталь.
Наступним кроком був тест у нашому інтернет-магазині. Ми спостерігали, як клієнти реагують на зміни та як будуються бізнес-процеси всередині компанії. Тестування пройшло успішно, і всі процеси працюють без збоїв. Клієнти не помітили змін, адже ПРРО давно стало звичним і зрозумілим для кожного.
Після першої проби відбувся такий же тест на офлайн-магазинах. Вибрали два в Одесі, оскільки центральний офіс знаходиться саме там. Як тільки побачили, що все добре працює, прийняли рішення йти далі.
Рекордно швидкий перехід на ПРРО
1 березня 2024 року ми вирішили в одну ніч перейти на ПРРО. Якісно до цього підготувалися — і співробітники магазинів, і ІТ-спеціалісти в регіонах.
Це було нелегко, однак завдяки скоординованій співпраці ІТ-команди та департаментів компанії нам вдалося налаштувати й запустити систему всього за кілька годин до відкриття першого магазину.
Станом на зараз всі наші магазини повністю перейшли на ПРРО і використовують електронні чеки. Ми замінили близько 70% залізних касових апаратів і ще 30% обладнання позбудемося в 2025 році.
Які труднощі виникли під час впровадження?
Жодних проблем не було. Наш випадок — це майже ідеальний приклад того, як має відбуватися інтеграція чогось нового в нашій компанії. А «Вчасно.Каса» показала як сервіс може швидко та якісно виконати інтеграцію з великим бізнесом. Це приклад налагодженої співпраці технологій на користь ефективності та результату.
Отримані переваги
Ми не тільки спростили процес роботи з чеками, а й отримали низку переваг, які допомагають економити час і ресурси:
- Позитивний вплив на навколишнє середовище. Електронні чеки — це одна з ключових причин переходу на ПРРО. Для нашої компанії екологічна відповідальність має велике значення.
- Національний кешбек. Багато виробників користуються цією послугою, і зі свого досвіду можемо сказати, що на відміну від нюансів зі звичайним РРО, саме з програмним РРО все працює чудово.
- Позитивні відгуки клієнтів. ПРРО допомагають швидко обслуговувати клієнтів, особливо у період пікового навантаження. Всі клієнти дуже звикли до цього, тому відгукуються позитивно.
- Оптимізація витрат. Завдяки електронним чекам щороку ми економимо до 1 млн грн.
- Мінімізація технічних проблем. За час, поки ми працюємо з ПРРО, у нас не було жодних технічних проблем з обладнанням.
Раніше робота з касовими апаратами приносила чимало труднощів: часті технічні збої, складність оперативного ремонту, тривалість процедури реєстрації та значні витрати на обслуговування.
Завдяки впровадженню ПРРО ми змогли позбутися всіх цих проблем, а витрати, пов’язані з фіскалізацією, скоротилися на 60%.
У майбутньому плануємо також запровадити сучасні каси самообслуговування та портативні каси, щоб зменшити черги й підвищити комфорт для наших клієнтів.