Знайдіть відповідь на запитання щодо ПРРО
Для кого? Як зареєструвати? Як працювати з ПРРО?
Хто повинен і не повинен фіскалізувати розрахункові операції?
ФОП 1 група — НІ
ФОП 2-4 група з доходом до 220 МЗП* без ризикових товарів — НІ
ФОП 2-4 група та ризикові товари — ТАК
ФОП 2-4 група з доходом більше 220 МЗП — ТАК

*220 МЗП — мінімальних заробітних плат (1 320 000 гривень)
    Дізнатись більше
    З чого почати і як зареєструвати торгову точку, касу, ключ касира?
    Для того, щоб почати видавати фіскальні чеки, спершу потрібно у кабінеті «Вчасно.Каса» заповнити форми реєстрації
    - Торгової точки – фізична адреса магазину або адреса реєстрації ФОП
    - Каси
    - Ключа касира
    Як почати?
    Як вести касову дисципліну?
    Є декілька простих правил ведення касової дисципліни. Знаючи їх, ви уникнете штрафів.
    Читати більше про касову дисципліну
    Часті питання про програмну касу
    Як зареєструватись у «Вчасно.Каса»?
    Вкажіть ваш email, пароль, а також підготуйте ключ КЕП або ЕЦП. Детальна інструкція, як зареєструватись у Вчасно.Каса
    Як протестувати касу і зрозуміти, що мені підходить?
    Після реєстрації у кабінеті вашої компанії буде автоматично створено тестову касу. Вона точно повторює можливості фіскальної каси, лише не надсилає створені чеки у податкову.

    Також ви можете скористатися тестовими ключами від податкової, щоб переконатися, що чеки фіскалізуються.
    Посилання на сторінку з тестовими ключами податкової

    Завантажте ключ тут
    Пароль ключа: tect3
    Який тариф мені підійде?
    Видача чеків з кабінету «Вчасно.Каса» і з мобільного додатку – тимчасово безкоштовно. Надалі 300 чеків на місяць безкоштовно.
    Переглянути тарифи
    Яке обладнання можна використовувати при застосуванні ПРРО?
    Програмний РРО можна встановити на смартфон, планшет, комп'ютер чи будь-який інший гаджет, який має операційну систему та підключення до Інтернет.

    Додаток «Вчасно.Каса» доступний для користувачів Android

    Також ви можете зробити інтеграцію із вашою обліковою системою або сайтом і продовжити працювати у звичному середовищі.
      Як можна отримати е-чек через ПРРО?
      Згідно закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» електронний чек продавець може надати такими способами:
      1. показати QR-код з посиланням на відображення чеку;
      2. переслати на email;
      3. надіслати в sms чи у месенджерах;
      4. надрукувати;
      5. Відобразити на сайті.
        Як інтегрувати «Вчасно.Каса» з обліковими системами, інтернет-магазинами?
        Для цього потрібно виконати кілька простих кроків.
        Підготували детальну інструкцію тут
        Що таке «Вчасно.POS»?
        «Вчасно.POS» – хмарний сервіс автоматизації та управління бізнесом для роздрібної торгівлі, інтернет-магазинів, сфери послуг та закладів харчування. Вчасно.POS поєднує комплекс готових рішень:

        1. Кабінет керівника для обліку продажів та складу. Дивіться скільки ви заробляєте, скільки товару на складі та в магазині, вчасно плануйте закупки, проводьте інвентаризацію.

        2. Застосунок для персоналу. Контролюйте продажі та прискорюйте обслуговування клієнтів.

        3. Програмним РРО. Економте на обладнанні. Формуйте фіскальні чеки прямо на комп'ютері чи планшеті під час продажу.

        Деталі дивіться на сайті pos.vchasno.ua
          Як пов'язати акаунти «Вчасно.Каса» та «Вчасно.POS»?
          Пов'язати акаунти «Вчасно.POS» та «Вчасно.Каса» та перенести інформацію про юридичні особи та ПРРО вам допоможе відеоінструкція.

          Об'єднавши акаунти «Вчасно.Каса» та «Вчасно.POS», ви отримуєте такі можливості:
          • імпорт юридичних осіб у «Вчасно.POS» з «Вчасно.Каса» за допомогою однієї кнопки
          • імпорт ПРРО у «Вчасно.POS» з «Вчасно.Каса» за допомогою однієї кнопки.
            Як завантажити номенклатуру товарів у «Вчасно.POS»?
            Додавайте товари та встановлюйте ціни вручну або за допомогою імпорту. Для більшої зручності ми підготували інструкцію.
              Як підтверджується факт реєстрації чеків на серверах податкової?
              Фіскальні номери чекам присвоює лише сервер податкової. Якщо до видаткового чеку, z-звіту система додала фіскальний номер – це значить, що він зареєстрований в податковій.
                Чи можна перевірити чек, який виданий ПРРО?
                Всі чеки, видані за допомогою додатку «Вчасно.Каса» доступні як на сайті Вчасно.Каса, так і на сайті податкової. Для пошуку знадобиться фіскальний номер чека та дата покупки товарів/послуг.
                  Коли потрібно видавати чек при продажу в інтернет-магазині?
                  У випадку оплати карткою на сайті – чек можна сформувати одразу після успішної оплати і надіслати покупцю на email чи показати на сайті. У випадку оплати при отриманні – ми також радимо видавати чек при відвантаженні, просто тип оплати вкажіть «післясплата».Також ми радимо звернутися до вашої податкової для однозначного роз'яснення процедури.
                  Які електронні підписи можна використовувати для роботи з програмним РРО?
                  Для реєстрації електронних чеків та електронних звітних чеків потрібен електронний підпис уповноваженої особи (касира), або електронна печатка підприємства. Для отримання сертифікату печатки для реєстрації чеків не обов'язково мати в наявності фізичну печатку.

                  Тож у компанії існує 2 варіанти рішення:
                  1. необхідно отримати підписи на всіх касирів, щоб кожен касир мав змогу зі своїм електронним підписом відкрити/закрити зміну на цій касі, реєструвати чеки продажів;

                  2. організація отримує один підпис печатки для каси, і тоді будь-який касир використовує саме цей сертифікат при роботі з програмним РРО.
                  Не забудьте зареєструвати в податковій необхідні для реєстрації чеків електронні підписи/печатки.
                  Чи потрібно роздруковувати та зберігати Z-звіти?
                  Фіскальний звітний чек (Z-звіт) по кожній касі має створюватися щоденно в кінці зміни (зміна не може тривати більше 24 годин). Z-звіт підлягає реєстрації на фіскальному сервері ДПС. Після передачі до фіскального сервера Z-звіту й отримання відповідного підтвердження від фіскального сервера, його зберігання відбувається в зручний для компанії спосіб. Сервіс «Вчасно.Каса» зберігає для вас Z-звіти протягом встановленого законами терміну – 3 роки.
                  Що таке коди УКТ ЗЕД та де їх взяти?
                  УКТ ЗЕД – скорочення від Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності. Суть класифікації товарів полягає у наступному. Кожному товару, який переміщують через кордон, присвоюються 10-значний код. Це роблять для того, щоб однозначно ідентифікувати товар, визначити ставку мита та заходи контролю, які потрібно застосувати. Окрім цього, присвоєння коду спрощує ведення митної статистики.

                  З 01.08.2020 р. всі суб'єкти господарювання, які торгують підакцизними товарами, у кожному чеку РРО чи програмного РРО перед назвою товару зобов'язані зазначати відповідний код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.

                  До таких товарів належать:
                  • спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;
                  • тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;
                  • пальне;
                  • автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;
                  • електрична енергія.
                  Знайти код УКТ ЗЕД до свого товару ви можете на сайті Митної служби
                  Чи є сервіс «Вчасно.Каса» в реєстрі дозволених рішень з видачі електронних чеків?
                  Основними законодавчо встановленими вимогами для будь-якого ПРРО є забезпечення виконання ним фіскальної функції через фіскальний сервер контролюючого органу та обов'язкове включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій. Якщо ці умови виконуються, то такий ПРРО може застосовуватись для проведення розрахункових операцій не залежно від того, хто його виробник.
                  Що робити в разі крадіжки пристрою із ПРРО або виявлення несправності програмного забезпечення?
                  У разі виявлення несправностей ПРРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа суб'єкт господарювання зобов'язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника ПРРО та/або центру сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення несправностей ПРРО за формою №2-ПРРО (п. 12 розд. ІІ Порядку № 317).

                  Нормами Закону № 265 не передбачено відповідальності до суб'єкта господарювання у разі неповідомлення контролюючого органу про виявлення несправностей РРО та/або ПРРО, а також пошкодження засобів контролю.

                  Однак, за непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО застосовуються фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону №265.

                  Після відновлення роботи пристрою необхідно подати Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316602) (додаток 1 до Порядку) з позначкою про відновлення роботи.

                  Якщо пристрій викрадено або втрачено, то слід подати Повідомлення за формою № 2-ПРРО з позначкою про крадіжку. У такому випадку реєстрація пРРО скасовується та потрібно повторно зареєструвати пРРО, якому буде присвоєно інший фіскальний номер.
                  Що таке «офлайн-режим»?
                  На період відсутності зв'язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу чи відсутні зв'язку з мережею інтернет проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн. Така робота може тривати не більше 36 годин підряд або до 168 годин на місяць. Стандартна кількість фіскальних номерів, які резервують під режим «офлайн» – 2000 шт.
                  Чи можна робити доставку алкогольних та тютюнових виробів і видавати клієнту чек в місці доставки?
                  Роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами повинна здійснюватися відповідно до отриманих ліцензій, які передбачають наявність відповідних місць торгівлі для здійснення реалізації цих товарів, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування.

                  Здійснення продажу та/або доставки алкогольних напоїв та тютюнових виробів покупцю, що були замовлені через інтернет-сторінку стаціонарного магазину (навіть, за умови роздрукування розрахункового документу, в якому зазначено форму оплати «кредит/післяплата/відстрочення платежу», який був роздрукований в стаціонарному магазині, обладнаного РРО/пРРО), буде суперечити вимогам чинного законодавства, зокрема в частині реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів не за місцем фактичного розташування місця торгівлі.
                  Які штрафні санкції застосовуються за порушення використання або невикористання РРО?
                  З 01 серпня 2020 року – штраф у розмірі 10% (за перше порушення) і 50% (за кожне наступне порушення) вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг). З 01 січня 2021 року розмір штрафу становитиме 100% і 150% вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) за перше й наступне порушення відповідно.
                  З якого часу здійснюється відлік 36 годин, дозволених для роботи ПРРО в режимі офлайн?
                  Відлік часу, протягом якого пРРО працював у режимі офлайн, починається від дати та часу, зазначених у повідомленні про проведення розрахункових операцій в режимі офлайн з відміткою «початок переведення пРРО в режим офлайн», до дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «завершення режиму офлайн», а також від дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «завершення режиму офлайн», до дати та часу, зазначених у повідомленні з відміткою «початок переведення ПРРО в режим офлайн», якщо в період між такими строками фіскальним сервером не було зареєстровано розрахункових документів у режимі онлайн-обміну.
                  Чи накладається електронна мітка часу на розрахункові документи, що створюються ПРРО в режимі офлайн?
                  Під час роботи ПРРО в період відсутності зв'язку між ПРРО та фіскальним сервером та за наявності інтернет-зв'язку або мобільного інтернет-зв'язку електронна позначка часу на розрахункові документи накладається надавачем електронних довірчих послуг.
                  Яким чином покупець зможе перевірити розрахунковий документ (чек), виданий ПРРО, що працює в режимі офлайн?
                  У розрахунковому документі (чеку) має обов'язково бути наявна позначка про проведення розрахункової операції в режимі офлайн.

                  Перевірити наявність цього чеку в базі даних ДПС можливо через Електронний кабінет після завершення роботи ПРРО в режимі офлайн та передачі ним чека/чеків до фіскального сервера.

                  Інформація про фіскальні номери, що увійшли до діапазону для використання ПРРО, що працює у режимі офлайн, буде оприлюднена в Електронному кабінеті із зазначенням даних про фіскальний номер ПРРО та про суб'єкта господарювання, для ПРРО якого зарезервовано фіскальні номери.
                  Неможливо отримати налаштування по ПРРО. ДФС: Загальна помилка (Status: 0), «Стабільність ДФС 0%» в застосунку «DeviceManager»

                  Чому виникає помилка?
                  Помилка може виникнути, якщо випадково перегенерувати токен у кабінеті «Вчасно.Каса». Токен потрібен для застосунку «Вчасно.Каса», «Вчасно.POS» та для Device Manager, адже по ньому застосунки отримують інформацію з кабінету про вашу касу, її податкові групи, види оплат та налаштування.

                  Якщо у вас відображається помилка «Неможливо отримати налаштування по ПРРО. ДФС: Загальна помилка (Status: 0)» — це означає, що токен в DeviceManager неактуальний. Також помилка виникає, якщо ви аварійно закривали зміну в кабінеті «Вчасно.Каса», адже після аварійного закриття токен по касі видаляється.

                  Читайте як вирішити цю проблему тут.
                  Помилка «Робоче місце зайняте» у «Вчасно.POS».
                  Чому виникає помилка?
                  Помилка виникає, коли ви перейшли на робоче місце на іншому пристрої чи з іншого браузеру, або робоче місце уже у вас відкрите у браузері. На даний момент у «Вчасно.POS» робоче місце може бути відкрито одночасно лише в одній вкладці/застосунку.

                  Якщо ви працювали на робочому місці і закрили вкладку, Робоче місце від'єднається автоматично за 3 хвилини. Якщо цього не відбулося зробіть так, як вказано в інструкції.
                  Невідома помилка при зчитуванні ключа ЕЦП для підпису заявки або при спробі відкрити зміну у веб-кабінеті «Вчасно.Каса», або кнопка «Зчитати» не натискається.
                  Чому виникає помилка?
                  На даний момент точно невідомо, що саме блокує зчитування ключа після його збереження у браузері. Поки ми займаємося пошуком першопричини проблеми, рекомендуємо не використовувати цю функцію. Якщо ви уже зберегли ключ у браузері, видаліть його очисткою кешу та кукі у вашому браузері.

                  Читайте як це виправити тут.

                  Робота через веб-кабінет «Вчасно.Каса». Ця каса має токен «Вчасно.POS» або немає доступних кас за наявності їх у кабінеті. Що робити?
                  Чому виникає помилка?
                  Таке повідомлення ви отримуєте якщо сформували токен по касі або користуєтеся чи користувалися додатком «Вчасно.Каса».

                  По токену «Вчасно.POS», додаток «Вчасно.Каса» та Device Manager отримують інформацію з кабінету про вашу касу, її податкові групи, види оплат та налаштування, які ви виставили у кабінеті. Робота в даному випадку ведеться через кабінет напряму, тому токен для передачі цих даних формувати не потрібно.

                  Якщо ви сформували токен, його необхідно видалити для подальшої роботи через веб-кабінет.

                  Читайте, як вирішити цю проблему, тут.


                  Ключ не зареєстрований. 1 045 ДФС: Не зареєстровано підписанта для ПРРО. Або помилка «1 075 Колізія не виправлена. Неможливо отримати останній проведений чек. ДФС: Загальна помилка (Status: 0; Story: -14: …»
                  Чому виникає помилка?
                  Помилка виникає, якщо ключ, яким ви намагаєтеся відкрити зміну, не зареєстровано у податковій для роботи з ПРРО. В такому випадку необхідно виконати реєстрацію вашого ключа у податковій.

                  Як перевірити коректність ключа та вирішити цю проблему, описали в інструкції.
                  Аварійне закриття зміни та «офлайн». ДФС: Загальна помилка (Status: 0), «Стабільність ДФС 0%» в застосунку DeviceManager
                  Аварійне закриття зміни — це механізм, який був розроблений для закриття зміни по касі в наступних випадках:

                  • пристрій, на якому ви працювали, втрачено або сталася поломка, через яку немає можливості закрити зміну.
                  • у вас немає доступу до каси, а час тривалості зміни (24 години) добігає кінця.
                  • по касі виникла помилка, в роботі яку виправити немає можливості, і каса знаходиться в режимі онлайн.

                  Як закрити зміну аварійно? Як відновити роботу каси у разі аварійного закриття? Читайте детальніше тут.