Пам’ятка касира/продавця по роботі з ПРРО

Просимо уважно прочитати наші рекомендації, адже помилки при роботі з ПРРО (програмним реєстратором розрахункових операцій) можуть призвести до штрафу зі сторони податкової.

Загальні положення

  1. Кожен робочий день має розпочинатися з відкриття зміни та закінчуватися закриттям зміни касира і подачею Z-звіту. Одна робоча зміна не може тривати понад 24 години, тож будьте уважні, щоб не перевищити цей ліміт.
  2. Якщо ваш ПРРО з технічних причин перейшов в режим «офлайн», то видавати чеки в такому режимі можна до 36 годин поспіль (за місяць до 168 годин). Загальна кількість чеків, яку можна видати за 36 годин «офлайну» – 2000 шт.

1. Перед початком роботи

Робота з ПРРО пов’язана з технікою, на якій встановлений додаток «Вчасно.Каса», та програмним забезпеченням, в якому ви фіксуєте продажі (1С, ваша CRM тощо). Тож, для початку перевірте наступне:

  • чи підключений інтернет до робочого місця касира;
  • справність техніки, з якою будете працювати під час продажів (ноутбук/комп’ютер/планшет/телефон, сканер,
  • принтер, термінал приймання карт, ваги тощо);
  • працездатність програмного забезпечення, в якому проводите продажі;
  • наявність термострічки чи паперу в принтері, якщо ви друкуєте клієнтам чеки.

Якщо все підключено і вірно функціонує – можете сміливо рухатися далі.

2. Початок роботи

2.1. Відкрийте зміну.

2.2. Якщо працюєте з готівкою – обов’язково внесіть достатню суму розмінної монети. Відсутність грошей для видачі решти є порушенням порядку проведення готівкових розрахунків. А ще без можливості давати решту можна втратити покупців.
Сума розмінної монети не встановлена законодавством, проте вона не може перевищувати встановленого на підприємстві ліміту залишку каси.

3. Продажі клієнту

3.1. Додайте товар, який обрав клієнт в операцію з продажу. Якщо продаєте ваговий товар за допомогою вагових пристроїв не поєднаних з обліковою програмою – не забудьте вказати правильно вагу товару.
3.2. Повідомте покупцю суму до сплати.
3.3. Запитайте у покупця форму оплати, зручну для розрахунку (картка, готівка, сертифікат тощо).
3.4. Оберіть тип оплати в обліковій системі.
3.5. Отримайте готівку, картку чи іншу форму оплати. Якщо клієнт хоче розрахуватись карткою – спочатку проведіть операцію з банківським платіжним терміналом, а потім вже виконуйте наступні кроки.
3.6. Завершіть продаж товару в обліковій системі, видайте клієнту товар, покажіть QR-код чеку (або видрукуйте чек на принтері), віддайте решту, якщо клієнт сплатив готівкою.
3.7. Ввічливо попрощайтеся з клієнтом.
3.8. Переходьте до обслуговування наступного покупця.

4. Повернення товару

4.1. Якщо клієнт повертає товар – переконайтесь, що ви можете прийняти товар (він може бути пошкодженим тощо).
4.2. Якщо сума товару перевищує 100 грн – покупець обов’язково має написати заяву на повернення товару.
4.3. Проведіть операцію повернення товару. Такий чек також має бути з фіскальним номером.

5. На перерві:

  • Можна зробити Х-звіт, порівняти залишки готівки в касі та в обліковій системі.
  • Можете підготуватись до приходу наступних покупців: оновити викладання товару, оновити цінники тощо.

6. В кінці робочого дня (нагадуємо, що зміна не може тривати понад 24 години):

6.1. Сформуйте Х-звіт, підрахуйте готівку в касі, порівняйте зі звітом. Якщо все вірно – сума має збігтися.
6.2. Проведіть операцію «видача готівки». Не забудьте залишити розмін наступній зміні.
Зверніть увагу, що операцію «видача готівки» чи «службова видача» можна проводити і в середині дня на вимогу директора, бухгалтера, власника.
6.3. Передайте виторг в бухгалтерію/в банк/інкасатору/в руки власнику. Якщо ви власник бізнесу і працюєте з касою – можете забрати виторг собі.
6.4. Для закриття зміни обов’язково робіть Z-звіт! Зверніть увагу, що він також має отримати фіскальний номер, як і чеки продажу.
6.5. В разі потреби, закрийте всі програми, з якими працюєте та вимкніть техніку.

 

Отримати консультацію
Mail
Viber
Telegram