Пам'ятка касира/продавця по роботі з ПРРО

Загальні положення:

Просимо уважно прочитати наші рекомендації, адже помилки при роботі з ПРРО (програмним реєстратором розрахункових операцій) можуть призвести до штрафу зі сторони податкової.

1. Перед початком роботи

2. Початок роботи

3. Продажі клієнту

1. Кожен робочий день має розпочинатися з відкриття зміни та закінчуватися закриттям зміни касира і подачею Z-звіту. Одна робоча зміна не може тривати більше 24 годин, тож будьте уважні, щоб не перевищити цей ліміт.
2. Якщо ваш ПРРО по технічним причинам перейшов в режим «офлайн», то видавати чеки в такому режимі можна до 36 годин поспіль (за місяць до 168 годин). Загальна кількість чеків, яку можна видати за 36 годин «офлайну» – 2000 шт.
2.1. Відкрийте зміну.
2.2. Якщо працюєте з готівкою – обов'язково внесіть достатню суму розмінної монети. Відсутність грошей для видачі решти є порушенням порядку проведення готівкових розрахунків. А ще без можливості давати решту можна втратити покупців.
Сума розмінної монети не встановлена законодавством, проте вона не може перевищувати встановленого на підприємстві ліміту залишку каси.
3.1. Додайте товар, який обрав клієнт в операцію з продажу. Якщо продаєте ваговий товар за допомогою вагів не поєднаних із обліковою програмою – не забудьте вказати правильно вагу товару.
3.2. Повідомте покупцю суму до сплати.
3.3. Запитайте у покупця форму оплати, зручну для розрахунку (картка, готівка, сертифікат, тощо).
3.4. Оберіть тип оплати в обліковій системі.
3.5. Отримайте готівку, картку чи іншу форму оплати. Якщо клієнт хоче розрахуватись карткою – спочатку проведіть операцію з банківським платіжним терміналом, а потім вже виконуйте наступні кроки.
3.6. Завершіть продаж товару в обліковій системі, видайте клієнту товар, покажіть QR-код чеку (або роздрукуйте чек на принтері), віддайте решту, якщо клієнт сплатив готівкою.
3.7. Ввічливо попрощайтеся з клієнтом.
3.8. Переходьте до обслуговування наступного покупця.
4.1. Якщо клієнт повертає товар – переконайтесь, що ви можете прийняти товар (він може бути пошкодженим тощо).
4.2. Якщо сума товару перевищує 100 грн – покупець обов'язково має написати заяву на повернення товару.
4.3. Проведіть операцію повернення товару. Такий чек також має бути з фіскальним номером.
- можна зробити Х-звіт, порівняти залишки готівки в касі та в обліковій системі.
- можете підготуватись до приходу наступних покупців: оновити викладку товару, оновити цінники тощо.
6.1. Сформуйте Х-звіт, підрахуйте готівку в касі, порівняйте зі звітом. Якщо все вірно – сума має співпасти.
6.2. Проведіть операцію «видача готівки». Не забудьте залишити розмін наступній зміні.
Зверніть увагу, що операцію «видача готівки» чи «службова видача» можна проводити і в середині дня на вимогу директора, бухгалтера, власника.
6.3. Передайте виручку в бухгалтерію/в банк/інкасатору/в руки власнику. Якщо ви власник бізнесу і працюєте з касою – можете забрати виручку собі.
6.4. Для закриття зміни обов'язково робіть Z-звіт! Зверніть увагу, що він також має отримати фіскальний номер, як і чеки продажу.
6.5. В разі потреби, закрийте всі програми, з якими працюєте та вимикніть техніку.
Робота з ПРРО пов'язана з технікою, на якій встановлений додаток «Вчасно.Каса», та програмним забезпеченням, в якому ви фіксуєте продажі («Вчасно.POS», 1С, ваша CRM, тощо). Тож, для початку перевірте наступне:
- чи підключений інтернет до робочого місця касира;
- справність техніки, з якою будете працювати під час продажів (ноутбук/комп'ютер/планшет/телефон, сканер, принтер, термінал прийому карт, ваги, тощо);
- працездатність програмного забезпечення, в якому проводите продажі;
- наявність термострічки чи паперу в принтері, якщо ви друкуєте клієнтам чеки.

Якщо все підключено і вірно функціонує – можете сміливо рухатися далі.

4. Повернення товару

5. В перерві:

6. В кінці робочого дня (нагадуємо, що зміна не може тривати більше 24 годин):