
13 Лютого, 2025
пн-пт 8:00-22:00
сб-нд 9:00-22:00
💜 Експерти дадуть відповіді на всі питання щодо нововведень, що набули чинності 1 березня.
Як ви знаєте, з 1 березня 2025 року набули чинності обов’язкові зміни у формі фіскального чека. Однак у підприємців досі виникає безліч практичних запитань.
На цьому вебінарі експерти відповіли на найпоширеніші питання: що обов’язково має бути в новому чеку, як розібратися із засобами та способами оплат і які нюанси варто врахувати, щоб уникнути штрафів?
💡 Ділимося ключовими інсайтами з вебінару.
Якщо платіжний застосунок (застосунки) не синхронізовані з програмним РРО, то немає зобов’язання відображати у чеку рядки 12-17.
Якщо між платіжною системою і ПРРО є пряма інтеграція, то згідно з наказом №13, ми зобов’язані передавати дані з 12 по 17 рядок у чек. А саме:
Рядки 12-17 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, зʼєднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій / програмним реєстратором розрахункових операцій
Пункт 4 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів №º 601 від 22.11.2024
Засіб оплати безготівка — це зарахування грошей на рахунок через будь-яку платіжну систему, фінансового посередника, ключ-карту чи платіжний термінал. Тому, якщо гроші від клієнта зайшли на рахунок, то це буде безготівка.
Якщо до засобу оплати безготівка ми будемо додавати форму оплати «безготівкова», то в 98% випадків не помилимося. Також не буде помилкою не вказати конкретного інтегратора, тобто WayforPay, Укрпошта чи RozetkaPay.
Так, можна. До прикладу, у «Вчасно.Каса» з 6.03.2025 з’явилася можливість додати свій власний засіб оплати. Необхідно вибрати «Інші засоби оплат» та власноруч додати потрібний.
Насправді, якщо ви оновили програмний РРО, то помилитися неможливо.
Проте є нюанси. До прикладу, якщо вибрати форму оплати безготівка, а засіб оплати — готівка, то буде розбіжність.
Або ж ФОПи-єдинники можуть вказати негрошовий спосіб розрахунку — подарунковий сертифікат, жетон тощо. І тут варто зауважити, що це заборонено спрощеною системою оподаткування. Тому не рекомендуємо так робити
Чи змінилося щось і чому існують такі види оплат, як «переказ з картки» та «переказ з поточного рахунку»? Для яких методів тепер слід використовувати безготівку?
Види оплат «переказ з картки» та «переказ з поточного рахунку» підприємці мають право не фіскалізувати. Проте, провайдери, як наприклад «Вчасно.Каса», надають таку змогу: для когось це може бути зручним способом налагодження обліку, а також для тих, хто фіскалізує все про всяк випадок.
Ні передоплата, ні післяплата (а також аванс, завдаток тощо) не є засобами оплати. Це все способи оплати. На зараз в положенні про форму і зміст розрахункового документу немає такого обов’язкового реквізиту як спосіб оплати.
А засоби оплати, в яких якраз і відбулися зміни, — це відповідь на питання чим клієнти оплачують: готівкою, картою, еквайрингом, інтернет-еквайрингом, pos-терміналом тощо.
Можна вибрати будь-який безготівковий варіант: безготівка, переказ на ключ-карту або переказ на рахунок.
Варіантів може бути багато і немає єдиної правильної відповіді. І це добре, оскільки ризик помилки для підприємця мінімізований.
Чи обовʼязково фіскалізувати передоплату? Якщо так, то як потім скасувати її, якщо не буде повернення передплати? Чи законно не повертати передплату авансового внеску з точки зору прав споживачів? Якщо видаємо два фіскальні чеки з передплатою та післяплатою, то як контролювати, щоб не задвоїти дохід?
Перш за все, нагадаємо, що NovaPay обов’язково фіскалізується. Це офіційна позиція Податкової. Як правильно вказано у запитанні, кошти зараховуються на IBAN, тому можна взяти форму оплати безготівка.
Насправді, підприємцеві варто робити як зручно. Якщо зручніше видати один чек разом із товаром, коли клієнт розраховується, — без проблем. Якщо спокійніше спочатку видати чек на передоплату, а потім післяплату — видавайте два чеки.
Щодо повернення. Авансовий внесок, передоплата, аванс — підлягають поверненню. А от завдаток згідно з цивільним кодексом не підлягає поверненню.
Якщо працюємо не через маркетплейси і не знаємо, яким шляхом клієнти перераховують кошти (з р/р, через термінал тощо), але знаємо, що вони надходять на розрахунковий рахунок.
Кошти надійшли на рахунок, отже вказуємо безготівку.
А чи дійсно це необхідно знати підприємцеві? Кошти від клієнта прийшли на рахунок, тому форма оплати — безготівка. Засіб оплати може бути: переказ коштів на рахунок, переказ коштів на IBAN, безготівка. Тому рекомендуємо писати оплата на IBAN або переказ по рахунку.
Задвоєння обороту може статися тільки у випадку, якщо кошти прийшли на IBAN, а ви вибрали форму оплати готівка.
На розсуд підприємця. Можна написати Безготівка чи IBAN-переказ. Або у «Вчасно.Каса» додати інтегратора Укрпошта вручну.
Однозначно безготівка.
До прикладу, «Вчасно.Каса» працює з WayforPay і це різні застосунки. WayforPay приймає оплату, а «Вчасно.Каса» — фіскалізує. Тому зазначати реквізити ЕПЗ не потрібно.
На ваш розсуд. Ця форма тягнеться з 20 ОПП, тому ні перший варіант, ні другий не буде помилкою. Важливо, аби це було зазначено.
Можна, але варто конкретно назвати товар, не просто «додатковий товар».
Хто точно має подивитися цей ефір:
Компанії, які ведуть товарний облік та використовують касу.
Бізнеси, які зобов’язані видавати чеки згідно із законом про РРО.
Ті, хто планує перейти із залізних РРО на сучасні та зручні ПРРО.
Керівники та бухгалтери: дізнайтеся, як легко аналізувати дані без облікової системи.
Ті, хто хоче збільшити продажі за допомогою нових інструментів.
Зберегли повний запис Прямого ефіру «Нова форма чеку з 1 березня! Як уникнути проблем?»
Сподіваємося, ефір був максимально корисним та ґрунтовним.
Діліться ним із колегами та партнерами, допомагаємо українському бізнесу зростати!
Євген Кушнірчук
керівник сервісу «Вчасно.Каса»
Богдан Янків
адвокат, блогер, керівник сервісу «Вчасно.Звіт»
Заголовок попапу
Дякуємо! Ми обов`язково зв`яжемося з вами найближчим часом