✨ Найдійне та безкоштовне ПРРО для будь-якого бізнесу  Детальніше
[email protected]

пн-пт 8:00-22:00
сб-нд 9:00-22:00

Прямий ефір: Штрафи за продажі без чеків з 1 серпня? Як Instagram-магазину фіскалізувати? SITNIKS CRM «Вчасно.Каса»

💜 Експерти поділилися практичними порадами щодо змін після 1 серпня 2025 року

10 Червня, 2025

Питання фіскалізації залишається актуальним для українських підприємців, особливо в умовах змін у податковому законодавстві.

На вебінарі ми детально розібрали:

  • 1

    Чому саме зараз важливо впроваджувати РРО?

  • 2

    Які ризики несе ігнорування фіскалізації з 1 серпня?

  • 3

    З чого почати, щоб уникнути штрафів і працювати законно?

Чому РРО обов’язковий?

З 1 липня 2022 року використання РРО стало обов’язковим в Україні. Водночас через початок повномасштабного вторгнення було запроваджено мораторій на перевірки та штрафи. Проте вже з 1 жовтня 2025 року дія мораторію припиниться, і фіскалізація стане обов’язковою для всіх.

Хто може не використовувати РРО/ПРРО?

Фіскалізація потрібна для всіх платників єдиного податку 2-ї, 3-ї (спрощена система) та 4-ї груп. Простіше перерахувати тих, хто може не використовувати РРО:

  • ФОПи першої групи;
  • Підприємці, які отримують перекази виключно на реквізити IBAN;
  • Підприємці, які приймають післяплату, користуючись послугами «Укрпошти»;
  • Підприємці, які надають виключно онлайн-послуги (та отримують оплату дистанційно, не готівкою і не в терміналі);
  • Підприємці, які надають послуги за бартер або коштом;
  • Підприємці, що є платниками єдиного податку, чий бізнес у селах.

Які штрафи загрожують за відсутність РРО/ПРРО?

  • 100% від суми проданих товарів — за перше порушення
  • 150% від суми чека — за повторне порушення

Це справді значні суми. Тож головне правило — зареєструвати РРО вчасно. Не зволікайте з оформленням та використовуйте зручні інструменти фіскалізації. Також важливо налаштувати всі необхідні реквізити в чеках, бо не можна написати їх в довільній формі — є чіткий перелік обов’язкових полів.

Тимчасові пільги до 31 липня 2025 року

До 31 липня 2025 року штрафи становитимуть:

  • 25% від суми чека за перше порушення;
  • та 50% від суми нефіскалізованого продажу (за наступні порушення).

Однак часу залишилося мало, тому рекомендуємо підприємцям якнайшвидше підготуватися.

Знижені штрафи не стосуються реалізації:

  • підакцизних товарів;
  • технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
  • лікарських засобів;
  • виробів медичного призначення;
  • ювелірних та побутових виборів з дорогоцінних металів, каміння, тощо.

Також варто звернути увагу на те, що підприємці, котрі реалізують ці продукти, мають вести товарний облік.

Фіскалізація онлайн-замовлень: обов’язки продавця

Поширений міф: фіскалізація онлайн-продажів — складно і дорого. Насправді все простіше, ніж здається.

Фіскальні чеки обов’язково видаються на всі онлайн-замовлення, якщо продавець отримує оплату через платіжні системи, такі як:

  • LiqPay
  • Privat24
  • Portmone
  • WayForPay чи інші

Виняток — виключно онлайн-послуги, оплачені онлайн.

Оплата готівкою або за допомогою електронного платіжного засобу (ЕПЗ). Якщо товар доставляється курʼєром продавця, а покупець здійснює оплату готівкою або за допомогою ЕПЗ, продавець також зобов’язаний сформувати та видати фіскальний чек.

Післяплата через курʼєрську службу. Якщо товар доставляється курʼєрською службою, а покупець здійснює оплату при отриманні (післяплата), курʼєрська служба формує та видає фіскальний чек від свого імені, а продавець отримує кошти після перерахунку з рахунку курʼєрської служби на свій рахунок.

У всіх інших випадках застосування РРО або ПРРО є необов’язковим, зокрема при повній передоплаті покупцем за реквізитами поточного рахунку продавця.

Типові помилки при фіскалізації та штрафи

Як уникнути штрафів?

✅ Завжди видавайте фіскальні чеки
✅ Оновлюйте програмне забезпечення
✅ Дотримуйтесь лімітів сум
✅ Перевіряйте реквізити чека перед видачею
✅ Своєчасно відкривайте та закривайте зміни

Готове рішення для фіскалізації післяплати: кейс впровадження CRM-системи та «Вчасно.Каса»

З 1 квітня 2025 року в Україні діють нові правила для ФОПів, які надсилають посилки через служби доставки з післяплатою. Це «накладений платіж». Такі платежі тепер потрібно фіскалізувати, і бажано — автоматично.

Інтеграція CRM-системи із «Вчасно.Каса» дозволяє автоматично фіскалізувати всі замовлення, отримані через різні канали продажу.

Потрібно лише:

  1. Зареєструвати «Вчасно.Каса»
  2. Під’єднати її до SITNIKS CRM
  3. Налаштувати джерела замовлень (Instagram, Facebook, Telegram, месенджери, сайти, маркетплейси)

Практичний кейс: автоматизація інтернет-магазину

Один із наших клієнтів — звичайний магазин одягу, який продає товари через Instagram, маркетплейси та сайт.

Який результат отримав клієнт за 3 місяці?

  • –12 годин рутини щотижня — менеджери звільнені від ручної роботи
  • 100% фіскалізації без участі менеджерів — все автоматично
  • +25% повторних продажів — завдяки воронкам у чатах та замовленнях
  • Автоматичне надсилання чеків — у смс або в чат

Головне: команда клієнта вийшла на новий рівень обслуговування та прискорила бізнес-процеси без зайвих зусиль.

У чому ПРРО схоже з РРО?

Обидва інструменти виконують однакову функцію — фіксують продаж і передають дані до податкової. Ви реєструєте чеки, інформуєте державу про дохід, і на основі цього сплачуєте податки. Принцип роботи один.

Порівняння витрат: ПРРО у 10 разів дешевше

Як почати роботу з ПРРО: покрокова інструкція

Розпочати роботу з програмним РРО набагато простіше, ніж здається. Вам не потрібно нічого купувати, доставляти чи налаштовувати фізично — усе онлайн. Нижче розповідаємо, як пройти весь шлях приблизно за 20 хвилин.

Додаткові можливості ПРРО, які вам точно сподобаються

Електронні чеки: легко, швидко, зручно

Замість паперових чеків можна надсилати електронні чеки:

  • через Viber, SMS, email, у директ Instagram — куди зручно клієнту;
  • це економить час і зменшує кількість повернень;
  • зручно для інтернет-торгівлі.

Брендування чеків

  • додавайте логотип та фірмові кольори до чеку;
  • вставляйте посилання на сайт, соцмережі;
  • додавайте акції, заклики до дії, форму для відгуків.

Це перетворює чек на інструмент маркетингу та лояльності, а не просто формальність законодавства.

Автоматичне закриття зміни

Усе працює без участі людини — обираєте, коли автоматично закривати зміну (наприклад, щодня о 22:00), і система сама фіскалізує та відправить звіт у податкову.

Аналітика та контроль лімітів ФОП

  • Автоматичне відстеження лімітів — система все рахує за вас.
  • Чітка аналітика — бачите, скільки продано і скільки можна заробити без перевищення.
  • Автоматичний імпорт Z-звітів із «Вчасно.Каса».

Доступ до «Вчасно.Звіт»

Паралельно з касою на тарифі Максимальному ви отримуєте доступ до сервісу «Вчасно.Звіт» і такі можливості:

  1. Одночасна робота з декількома ФОП.
  2. Онлайн-подача звітності.
  3. Нагадування про звітність та сплату податків.
  4. Сплата податків без комісії та впевненість в актуальності реквізитів отримувача.
  5. Експертна підтримка бухгалтерів та база знань.

Тарифи «Вчасно.Каса»: зручно і вигідно

«Вчасно.Каса» — єдиний комерційний сервіс, який має повністю безкоштовний тариф Базовий:

  • 300 чеків на місяць
  • всі базові можливості: фіскалізація, електронні чеки, автоматичне закриття зміни, аналітика

Для старту бізнесу цього цілком достатньо. А коли бізнес розшириться — можна перейти на наступний тариф:

  • Оптимальний249 грн/міс — більше чеків, розширена аналітика тощо.
  • Максимальний — 20 000 чеків на місяць, консультації експерта по роботі з ПРРО без обмежень, доступ до «Вчасно.Звіт».

Дивіться запис

Зберегли повний запис Прямого ефіру «Штрафи за продажі без чеків з 1 серпня? Як Instagram-магазину фіскалізувати? SITNIKS CRM «Вчасно.Каса»»

Сподіваємося, ефір був максимально корисним та ґрунтовним.
Діліться ним із колегами та партнерами, допомагаємо українському бізнесу зростати!

 

Поширені запитання

Який ФОП оформлювати, щоб уникнути штрафів?

Перш ніж відкривати ФОП, проаналізуйте свою діяльність і правильно оберіть КВЕДи — краще вказати ширший перелік, щоб мати більше можливостей у майбутньому.

Також важливо обрати відповідну групу:

  • 1 група — тільки послуги населенню або торгівля на ринку, без онлайн-продажів і роботи з юрособами. Ліміт: 1,336 млн грн/рік.
  • 2 група — можна працювати з населенням і бізнесом в Україні, але за кордон — лише товари. Ліміт: 6,672 млн грн/рік.
  • 3 група — без обмежень: товари й послуги, в Україні та за кордоном, включно з онлайн-продажами та фрилансом. Ліміт: 9,336 млн грн/рік.

Чи потрібен чек при оплаті на IBAN?

Ні, не потрібен. Водночас, за спостереженнями наших клієнтів, багато хто свідомо обирає фіскалізувати надходження на IBAN. Особливо це зручно, якщо бізнес отримує кошти з різних каналів — готівка, картка, банківські перекази тощо. В такому разі фіскалізація допомагає краще структурувати та контролювати фінансові потоки.

Чи потрібно фіскалізувати оплати на картку-ключ ФОП?

Так, потрібно. Податкова вимагає фіскалізації всіх надходжень на картку-ключ, оскільки це не рахунок IBAN.

Якщо фіскалізую оплату на IBAN — не буде задвоєння в податковій?

Ні, не буде. Податкова не складає загальну суму по РРО. Важливо вести Книгу доходів і там все правильно відображати.

Чи можна купувати товар з особистої картки або за готівку?

Можна. Але обов’язково потрібно мати підтверджуючі документи. Якщо торгуєте технікою, ювеліркою тощо — ведіть товарний облік і збирайте всі документи.

Чи підійде державний РРО для фіскалізації?

Так, якщо вам потрібно лише видати чек вручну без інтеграцій. Але якщо використовуєте CRM або облікові системи (наприклад, SITNIKS), буде складно інтегруватися без розробника.

Cпікери події

Анна Єсипчук

CEO&Founder «Avista Company»

Артем Ситніков

співзасновник SITNIKS CRM

Іванна Брославська

керівниця відділу продажу «Вчасно.Каса»

Отримати консультацію
Електронна пошта
Mail
Вайбер
Viber
Телеграм
Telegram