
6 Березня, 2025
пн-пт 8:00-22:00
сб-нд 9:00-22:00
💜 Експерти поділилися практичними порадами щодо змін після 1 серпня 2025 року
Питання фіскалізації залишається актуальним для українських підприємців, особливо в умовах змін у податковому законодавстві.
На вебінарі ми детально розібрали:
Чому саме зараз важливо впроваджувати РРО?
Які ризики несе ігнорування фіскалізації з 1 серпня?
З чого почати, щоб уникнути штрафів і працювати законно?
З 1 липня 2022 року використання РРО стало обов’язковим в Україні. Водночас через початок повномасштабного вторгнення було запроваджено мораторій на перевірки та штрафи. Проте вже з 1 жовтня 2025 року дія мораторію припиниться, і фіскалізація стане обов’язковою для всіх.
Фіскалізація потрібна для всіх платників єдиного податку 2-ї, 3-ї (спрощена система) та 4-ї груп. Простіше перерахувати тих, хто може не використовувати РРО:
Читайте також: Хто може працювати без РРО в 2025 році?
Це справді значні суми. Тож головне правило — зареєструвати РРО вчасно. Не зволікайте з оформленням та використовуйте зручні інструменти фіскалізації. Також важливо налаштувати всі необхідні реквізити в чеках, бо не можна написати їх в довільній формі — є чіткий перелік обов’язкових полів.
До 31 липня 2025 року штрафи становитимуть:
Однак часу залишилося мало, тому рекомендуємо підприємцям якнайшвидше підготуватися.
Знижені штрафи не стосуються реалізації:
Також варто звернути увагу на те, що підприємці, котрі реалізують ці продукти, мають вести товарний облік.
Поширений міф: фіскалізація онлайн-продажів — складно і дорого. Насправді все простіше, ніж здається.
Фіскальні чеки обов’язково видаються на всі онлайн-замовлення, якщо продавець отримує оплату через платіжні системи, такі як:
Виняток — виключно онлайн-послуги, оплачені онлайн.
Оплата готівкою або за допомогою електронного платіжного засобу (ЕПЗ). Якщо товар доставляється курʼєром продавця, а покупець здійснює оплату готівкою або за допомогою ЕПЗ, продавець також зобов’язаний сформувати та видати фіскальний чек.
Післяплата через курʼєрську службу. Якщо товар доставляється курʼєрською службою, а покупець здійснює оплату при отриманні (післяплата), курʼєрська служба формує та видає фіскальний чек від свого імені, а продавець отримує кошти після перерахунку з рахунку курʼєрської служби на свій рахунок.
У всіх інших випадках застосування РРО або ПРРО є необов’язковим, зокрема при повній передоплаті покупцем за реквізитами поточного рахунку продавця.
✅ Завжди видавайте фіскальні чеки
✅ Оновлюйте програмне забезпечення
✅ Дотримуйтесь лімітів сум
✅ Перевіряйте реквізити чека перед видачею
✅ Своєчасно відкривайте та закривайте зміни
З 1 квітня 2025 року в Україні діють нові правила для ФОПів, які надсилають посилки через служби доставки з післяплатою. Це «накладений платіж». Такі платежі тепер потрібно фіскалізувати, і бажано — автоматично.
Інтеграція CRM-системи із «Вчасно.Каса» дозволяє автоматично фіскалізувати всі замовлення, отримані через різні канали продажу.
Потрібно лише:
Один із наших клієнтів — звичайний магазин одягу, який продає товари через Instagram, маркетплейси та сайт.
Головне: команда клієнта вийшла на новий рівень обслуговування та прискорила бізнес-процеси без зайвих зусиль.
Читайте також: Досвід клієнтів «Вчасно.Каса»
Обидва інструменти виконують однакову функцію — фіксують продаж і передають дані до податкової. Ви реєструєте чеки, інформуєте державу про дохід, і на основі цього сплачуєте податки. Принцип роботи один.
Розпочати роботу з програмним РРО набагато простіше, ніж здається. Вам не потрібно нічого купувати, доставляти чи налаштовувати фізично — усе онлайн. Нижче розповідаємо, як пройти весь шлях приблизно за 20 хвилин.
Читайте також: Як зареєструвати програмний РРО?
Замість паперових чеків можна надсилати електронні чеки:
Це перетворює чек на інструмент маркетингу та лояльності, а не просто формальність законодавства.
Усе працює без участі людини — обираєте, коли автоматично закривати зміну (наприклад, щодня о 22:00), і система сама фіскалізує та відправить звіт у податкову.
Паралельно з касою на тарифі Максимальному ви отримуєте доступ до сервісу «Вчасно.Звіт» і такі можливості:
«Вчасно.Каса» — єдиний комерційний сервіс, який має повністю безкоштовний тариф Базовий:
Для старту бізнесу цього цілком достатньо. А коли бізнес розшириться — можна перейти на наступний тариф:
Зберегли повний запис Прямого ефіру «Штрафи за продажі без чеків з 1 серпня? Як Instagram-магазину фіскалізувати? SITNIKS CRM «Вчасно.Каса»»
Сподіваємося, ефір був максимально корисним та ґрунтовним.
Діліться ним із колегами та партнерами, допомагаємо українському бізнесу зростати!
Перш ніж відкривати ФОП, проаналізуйте свою діяльність і правильно оберіть КВЕДи — краще вказати ширший перелік, щоб мати більше можливостей у майбутньому.
Також важливо обрати відповідну групу:
Ні, не потрібен. Водночас, за спостереженнями наших клієнтів, багато хто свідомо обирає фіскалізувати надходження на IBAN. Особливо це зручно, якщо бізнес отримує кошти з різних каналів — готівка, картка, банківські перекази тощо. В такому разі фіскалізація допомагає краще структурувати та контролювати фінансові потоки.
Так, потрібно. Податкова вимагає фіскалізації всіх надходжень на картку-ключ, оскільки це не рахунок IBAN.
Ні, не буде. Податкова не складає загальну суму по РРО. Важливо вести Книгу доходів і там все правильно відображати.
Можна. Але обов’язково потрібно мати підтверджуючі документи. Якщо торгуєте технікою, ювеліркою тощо — ведіть товарний облік і збирайте всі документи.
Так, якщо вам потрібно лише видати чек вручну без інтеграцій. Але якщо використовуєте CRM або облікові системи (наприклад, SITNIKS), буде складно інтегруватися без розробника.
Анна Єсипчук
CEO&Founder «Avista Company»
Артем Ситніков
співзасновник SITNIKS CRM
Іванна Брославська
керівниця відділу продажу «Вчасно.Каса»
Заголовок попапу
Дякуємо! Ми обов`язково зв`яжемося з вами найближчим часом