
12 Вересня, 2024
пн-пт 8:00-22:00
сб-нд 9:00-22:00
Найпоширеніші помилки під час роботи з ПРРО.
Онлайн-практикум
Програмний РРО значно полегшує ведення бізнесу та частково страхує від помилок через людський фактор. У цьому матеріалі розглянемо найпоширеніші помилки у чеках та способи їх виправлення.
Найпоширеніші помилки під час роботи з ПРРО
Які штрафи за помилки у чеках може отримати підприємець?
І найголовніше — як їх виправити?
Важливо знати, які помилки у чеках трапляються найчастіше і як швидко (а головне — правильно) їх виправити, щоб уникнути питань від податкової.
Наприклад, замість оплати карткою помилково провести готівку чи навпаки. Виправляти такі помилки можна в будь-який момент.
Як виправити помилку у формі розрахунку:
Якщо по касі продаж був проведений, але він не відбувся.
Як виправити:
Цю помилку можна виправити просто: сформувати розрахунковий документ «Повернення товару».
Деякі підприємці зауважують, що податківці наголошують і подекуди вимагають, щоб у чеку був вказаний ЕПЗ. Проте, законодавством не встановлено зобов’язання поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали.
Конкретний час відкриття зміни законодавством не зазначається. Зміну потрібно відкривати тоді, коли відбувається перший продаж. Нульовий Z-звіт (звіт за всі продажі протягом зміни) не несе за собою штрафних санкцій, але може привернути увагу податківців і спричинити перевірку.
Операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.
Операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.
Як виправити:
При використанні ПРРО податківці не визначають конкретного операційного дня для виправлення таких помилок. Проте, якщо підприємець використовує класичний РРО, то виправити помилкове «службове внесення» вже на наступний день неможливо.
Законодавство України передбачає суворі вимоги до оформлення та видачі чеків при здійсненні розрахункових операцій, — особливо для підприємців і компаній, що працюють із касовими апаратами. Порушення цих вимог може призвести до значних штрафів.
Порушення | Штраф |
❌ Не використовують РРО в роботі/ В точці продажу немає РРО |
|
❌ Підприємець не видає покупцю фіскальний чек |
|
❌ Реквізити в чеку вказані неправильно |
|
❌ В точці продажу немає POS-термінала |
|
❌ Продавець неправильно відкриває і закриває зміну |
|
❌ Продавець порушив правила внесення/видачі готівки |
|
❌ Продавець зробив повернення чеку наступного дня | Підприємець із затримкою провів операцію, але його ніхто не може оштрафувати. Адже операція була, її здійснили і це було зроблено з деякою затримкою. А це не підстава штрафувати. Адже за розрахункові операції із затримкою згідно зі статтею 17 Закону про РРО немає відповідальності. |
Згідно із законодавством, зміна по касі не може тривати більше 24 годин поспіль. Автозакриття зміни допоможе завжди дотримуватися цієї вимоги та уникнути помилки, спричиненої людським фактором.
Як це працює?
Якщо налаштувати автоматичне закриття зміни у часовому проміжку з 23:00 до 23:59, то «Вчасно.Каса» спробує закрити зміну перший раз о 23:00. Якщо каса в цей момент буде зайнята (наприклад, буде відкритий чек), спроби будуть повторюватися кожних 15 хвилин — о 23:15, 23:30 і 23:45 відповідно.
Якщо підприємець при продажі приймає оплати картками від клієнтів, то для зручності можна зв’язати вебкабінет «Вчасно.Каса» із банківським терміналом. Тоді дані ЕПЗ будуть автоматично передаватися до чеку.
Це можна зробити у 3 простих кроки:
У «Вчасно.Каса» передбачена можливість повернення чеків. Щоб повернути будь-який чек зі списку достатньо навпроти чеку натиснути на «значок повернення». Важливо: вид оплати при поверненні має бути таким же, як і при продажі.
Електронний підпис касира
КЕП, який потрібно отримати для кожного окремого касира (навіть, якщо декілька касирів працюють із однією касою і різні зміни).
Це полегшує контроль над операціями та бізнес-процесами, адже легко можна з’ясувати, хто продав конкретний товар і коли це було зроблено.
Печатка для ПРРО
електронний підпис печатка підприємства, який видається для роботи різних касирів.
Є універсальною, тобто всі касири, які працюють на зміні, зможуть використовувати касу з такою печаткою. Достатньо однієї печатки для роботи різних касирів, які працюють позмінно з однією касою.
Більше про Електронні підписи для ПРРО.
Дивіться повний запис онлайн-практикуму «Як видавати чеки та виправляти помилки» з податковою експерткою Ольгою Кулик.
Розглянули реальні помилки підприємців та вчилися їх виправляти і уникати в майбутньому.
Також продемонстрували корисні можливості в ПРРО 💜
Зберегли презентацію спікерів.
Сподіваємося, такий онлайн-практикум був максимально корисним та ґрунтовним.
Діліться ним із колегами та партнерами, допомагаємо українському бізнесу зростати!
Кому корисно подивитися онлайн-практикум?
для підприємців, які ще не зареєстрували ПРРО або тільки починають роботу з касою
для досвідчених підприємців, які давно видають чеки
для бухгалтерів, котрі хочуть отримати поради фахівця
Якщо оплата за товар/послугу здійснюється на реквізити IBAN (тобто на розрахункові рахунки), то чек можна не видавати. Але рекомендуємо покупцеві надавати накладну на товар, тому що у чеку від банку немає переліку товарів/послуг, за які сплатив клієнт.
Варто вибрати післяплату. Згідно із поясненнями податкової післяплата — це оплата виключно на розрахунковий рахунок. Тобто післяплата не може здійснитися готівкою.
На один товар може бути декілька чеків. Можна отримати передоплату в розмірі 100 грн і видати на неї чек. Далі видавати чек за кожну наступну частину платежу.
Необхідно сторнувати і робити акт із поясненням, чому відбувається повернення. Також до цього акту варто додати ТТН від Нової пошти, де буде вказано, що товар повернувся продавцеві.
Дата — це день, коли помилка була знайдена і виправлена. У поясненнях варто написати, за який період ця помилка, вказати номер/дату/суму чеку. Після виправлення помилки вказати номер/дату/суму чеку-виправлення.
Підписуйтесь, щоб нічого не пропустити
Ольга Кулик
експертка бухгалтерського, податкового і управлінського обліку, Founder/ CEO бухгалтерської компанії ProBalance
Єлизавета Огороднікова
лідерка служби турботи «Вчасно.Каса»
Заголовок попапу
Дякуємо! Ми обов`язково зв`яжемося з вами найближчим часом