🧾 Дотримуємось вимог податкової та надаємо посилену підтримку     Зареєструватись
[email protected]

пн-пт 8:00-22:00
сб-нд 9:00-22:00

Найпоширеніші помилки під час роботи з ПРРО та як їх виправляти?

Найпоширеніші помилки під час роботи з ПРРО.
Онлайн-практикум

12 Вересня, 2024

Програмний РРО значно полегшує ведення бізнесу та частково страхує від помилок через людський фактор. У цьому матеріалі розглянемо найпоширеніші помилки у чеках та способи їх виправлення.

  • 1

    Найпоширеніші помилки під час роботи з ПРРО

  • 2

    Які штрафи за помилки у чеках може отримати підприємець?

  • 3

    І найголовніше — як їх виправити?

Помилки під час роботи з ПРРО та як їх виправляти?

Важливо знати, які помилки у чеках трапляються найчастіше і як швидко (а головне — правильно) їх виправити, щоб уникнути питань від податкової.

Помилка у формі розрахунку

Наприклад, замість оплати карткою помилково провести готівку чи навпаки. Виправляти такі помилки можна в будь-який момент.

Як виправити помилку у формі розрахунку:

  • зареєструвати через ПРРО від’ємну суму, що дорівнює вартості проданого товару;
  • скласти акт про скасування помилково проведеної суми.

Помилково проведена сума

Якщо по касі продаж був проведений, але він не відбувся.

Як виправити:

  • зареєструвати операцію «сторно» із реєстрацією такої операції на фіскальному сервері;
  • сформувати фіскальний номер розрахункового документа на таку операцію;
  • зазначити фіскальний номер розрахункового документа, який сторнується.

Помилково виданий чек

Цю помилку можна виправити просто: сформувати розрахунковий документ «Повернення товару».

Немає даних електронного платіжного засобу (ЕПЗ) в чеку

Деякі підприємці зауважують, що податківці наголошують і подекуди вимагають, щоб у чеку був вказаний ЕПЗ. Проте, законодавством не встановлено зобов’язання поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали.

Відкривати зміну, якщо немає продажів

Конкретний час відкриття зміни законодавством не зазначається. Зміну потрібно відкривати тоді, коли відбувається перший продаж. Нульовий Z-звіт (звіт за всі продажі протягом зміни) не несе за собою штрафних санкцій, але може привернути увагу податківців і спричинити перевірку.

Невірна «службова видача» або «службове внесення» готівки

Операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Операція «службова видача» використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.

Як виправити:

  • Якщо помилково була проведена «службова видача», то достатньо провести «службове внесення» на ту ж суму.
  • Якщо підприємець провів неправильно «службове внесення», то операцію потрібно провести шляхом наступної реєстрації операції «сторно».

При використанні ПРРО податківці не визначають конкретного операційного дня для виправлення таких помилок. Проте, якщо підприємець використовує класичний РРО, то виправити помилкове «службове внесення» вже на наступний день неможливо.

Які штрафи передбачені за помилки в чеках

Законодавство України передбачає суворі вимоги до оформлення та видачі чеків при здійсненні розрахункових операцій, — особливо для підприємців і компаній, що працюють із касовими апаратами. Порушення цих вимог може призвести до значних штрафів.

Порушення Штраф
❌ Не використовують РРО в роботі/
В точці продажу немає РРО
  • за перше виявлене порушення 100% від суми проданих товарів,
  • за повторне 150%
❌ Підприємець не видає покупцю фіскальний чек
  • за перше виявлене порушення 100% від суми проданих товарів
  • за повторне 150%
❌ Реквізити в чеку вказані неправильно
  • за перше виявлене порушення 100% від суми проданих товарів
  • за повторне 150%
  • додатково 5100 грн за відсутність штрих-кода в чеку на акцизні товари
❌ В точці продажу немає POS-термінала
  • за перше порушення від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів (від 1700 до 3400 грн)
  • за повторне від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів (від 8500 до 17000 грн)
❌ Продавець неправильно відкриває і закриває зміну
  • 510 грн за незакриття зміни більше ніж 24 години
❌ Продавець порушив правила внесення/видачі готівки
  • за перше порушення 1 грн
  • за повторне 100% вартості товарів, проданих із порушенням
❌ Продавець зробив повернення чеку наступного дня Підприємець із затримкою провів операцію, але його ніхто не може оштрафувати. Адже операція була, її здійснили і це було зроблено з деякою затримкою. А це не підстава штрафувати. Адже за розрахункові операції із затримкою згідно зі статтею 17 Закону про РРО немає відповідальності.

Як «Вчасно.Каса» допомагає уникати штрафів?

Автоматичне закриття зміни

Згідно із законодавством, зміна по касі не може тривати більше 24 годин поспіль. Автозакриття зміни допоможе завжди дотримуватися цієї вимоги та уникнути помилки, спричиненої людським фактором.

Як це працює?
Якщо налаштувати автоматичне закриття зміни у часовому проміжку з 23:00 до 23:59, то «Вчасно.Каса» спробує закрити зміну перший раз о 23:00. Якщо каса в цей момент буде зайнята (наприклад, буде відкритий чек), спроби будуть повторюватися кожних 15 хвилин — о 23:15, 23:30 і 23:45 відповідно.

Підключення терміналів для передачі даних ЕПЗ у чек

Якщо підприємець при продажі приймає оплати картками від клієнтів, то для зручності можна зв’язати вебкабінет «Вчасно.Каса» із банківським терміналом. Тоді дані ЕПЗ будуть автоматично передаватися до чеку.

Це можна зробити у 3 простих кроки:

  1. Встановити Device Manager на комп’ютер, з якого буде вестися робота у вебкабінеті «Вчасно.Каса», — це комп’ютер касира.
  2. Додати термінал до Device Manager.
  3. Перевірити зв’язок із терміналом.

Повернення чеку продажу

У «Вчасно.Каса» передбачена можливість повернення чеків. Щоб повернути будь-який чек зі списку достатньо навпроти чеку натиснути на «значок повернення». Важливо: вид оплати при поверненні має бути таким же, як і при продажі.

КЕП і печатка від «Вчасно» для роботи з касою

Електронний підпис касира
КЕП, який потрібно отримати для кожного окремого касира (навіть, якщо декілька касирів працюють із однією касою і різні зміни).
Це полегшує контроль над операціями та бізнес-процесами, адже легко можна з’ясувати, хто продав конкретний товар і коли це було зроблено.

Печатка для ПРРО
електронний підпис печатка підприємства, який видається для роботи різних касирів.
Є універсальною, тобто всі касири, які працюють на зміні, зможуть використовувати касу з такою печаткою. Достатньо однієї печатки для роботи різних касирів, які працюють позмінно з однією касою.

Більше про Електронні підписи для ПРРО.

Дивіться повний запис онлайн-практикуму «Як видавати чеки та виправляти помилки» з податковою експерткою Ольгою Кулик.

Розглянули реальні помилки підприємців та вчилися їх виправляти і уникати в майбутньому.
Також продемонстрували корисні можливості в ПРРО 💜
Зберегли презентацію спікерів.

Сподіваємося, такий онлайн-практикум був максимально корисним та ґрунтовним.
Діліться ним із колегами та партнерами, допомагаємо українському бізнесу зростати!

Кому корисно подивитися онлайн-практикум?

  • 1

    для підприємців, які ще не зареєстрували ПРРО або тільки починають роботу з касою

  • 2

    для досвідчених підприємців, які давно видають чеки

  • 3

    для бухгалтерів, котрі хочуть отримати поради фахівця

Поширені запитання

Якщо всі продажі оплачуються 100% передоплатою, чи можна видавати чеки як за готівкову, так і за безготівкову оплату (незалежно від того, чи це оплата карткою, через термінал чи іншим способом)?

Якщо оплата за товар/послугу здійснюється на реквізити IBAN (тобто на розрахункові рахунки), то чек можна не видавати. Але рекомендуємо покупцеві надавати накладну на товар, тому що у чеку від банку немає переліку товарів/послуг, за які сплатив клієнт.

Я відправляю клієнтові товар і він буде сплачений 100% післяплатою або Пром-оплатою. Додаю в посилку чек. Який вид оплати вибрати у такому випадку?

Варто вибрати післяплату. Згідно із поясненнями податкової післяплата — це оплата виключно на розрахунковий рахунок. Тобто післяплата не може здійснитися готівкою.

Як видавати чеки на предоплату та доплату за товар/послугу? Чи може бути по одному товару декілька чеків і яку інформацію варто в них зазначати?

На один товар може бути декілька чеків. Можна отримати передоплату в розмірі 100 грн і видати на неї чек. Далі видавати чек за кожну наступну частину платежу.

Видали чек по Пром-оплаті або по Apple Рау в електронному вигляді. Товар доїхав до покупця, посилку не забирали 2 тижні, а потім покупець відмовився від отримання. Чи не запізно сторнувати?

Необхідно сторнувати і робити акт із поясненням, чому відбувається повернення. Також до цього акту варто додати ТТН від Нової пошти, де буде вказано, що товар повернувся продавцеві.

Якщо при перевірці касової книги на наступний день знайшли помилку, як її можна виправити і яка буде дата касового ордеру?

Дата — це день, коли помилка була знайдена і виправлена. У поясненнях варто написати, за який період ця помилка, вказати номер/дату/суму чеку. Після виправлення помилки вказати номер/дату/суму чеку-виправлення.

Якщо бажаєте отримувати запрошення на наступні наші вебінари — лишіть контакти

Підписуйтесь, щоб нічого не пропустити

Cпікери події

Ольга Кулик

експертка бухгалтерського, податкового і управлінського обліку, Founder/ CEO бухгалтерської компанії ProBalance

Єлизавета Огороднікова

лідерка служби турботи «Вчасно.Каса»